Hry pre rozvoj pamäte
obsah
  1. rysy
  2. Recenzia hier pre vývoj detskej pamäte
  3. Možnosti pre dospelých
  4. odporúčanie

Stačí, keď sa jeden človek na text pozrie niekoľkokrát a už to pozná už zo srdca. Iní môžu sedieť niekoľko hodín nad knihou, ale nepamätajú si ani slovo, a potom si na dlhú dobu pamätajú, kde to naposledy uviedli. Pokiaľ ide o znaky ľudskej pamäte, odborníci stále ešte nie sú dostatočne schopní porozumieť, veľa sa neštudovalo, a preto je nevysvetliteľné. A ak si naša pamäť s nami hrá naše hry, prečo jej nedáte slušnú odpoveď? V tomto článku vám povieme, ktoré hry prispievajú k rozvoju našej pamäte.

rysy

Náš mozog, rovnako ako telo, potrebuje neustále školenie. Vrátane fyzickej aktivity. V telocvični je však len málo cvičení na zlepšenie pamäte. Mozog, rovnako ako telo, musí byť neustále udržiavaný v dobrom stave. Na zlepšenie jeho práce a zlepšenie pamäťových mechanizmov sa používajú špeciálne hry, ktoré sa nazývajú - na rozvoj pamäte. Je ich veľa - od šachu známeho od najstarších čias po populárny na konci minulého storočia «monopol».

Krížovky, hádanky, sudoku. Na internete existuje aj veľa vzdelávacích ponúk na online platformách pre deti aj dospelých. Okrem toho existuje celok množstvo programov vytvorených špeciálne pre vývoj pamäte, Medzi nimi sú počítadlá známe každému z nás od detstva a moderné nápady, na ktorých odborníci pracovali pri použití metód matematického programovania.

Pri tejto rozmanitosti by sme nemali zabúdať na obvyklé nástroje na rozvoj pamäte. Ako napr knihy napríklad. Po prečítaní tejto alebo tej práce Nezabudnite sa podeliť o svoje dojmy z toho, čo čítate. A urobte to po zatvorení knihy a tiež po určitom čase.To isté platí pre sledované filmy, karikatúry a podobne.

Funkcie logických hier na zlepšenie a rozvoj pamäte spočívajú v mechanizme ich vplyvu. Väčšina z nich je zameraná na rozvoj a zlepšenie dlhodobej pamäte. V hernom procese sa fázy upevňovania obrazov vyskytujú nenápadne, akoby samy o sebe. To poskytuje dlhodobý účinok.

Neustále školenie pamäťových mechanizmov vytváraním imaginatívnych a logických spojení zaisťuje, že pamäť nezlyhá, aj keď sa začínajú zmeny súvisiace s vekom.

Recenzia hier pre vývoj detskej pamäte

Hry, ktoré veľa prispievajú k rozvoju pamäte. Môžete ju trénovať v špeciálnych triedach o didaktických materiáloch s pomocou učiteľa alebo rodičov a pomocou rôznych logických alebo intelektuálnych počítačových hier. Mozog dieťaťa môžete trénovať napríklad tým, že s ním začnete hru na zapamätanie slov.

Jednou z možností je hra, v ktorej musíte splniť nasledujúcu úlohu - pokračovať vo vete „Išli sme do obchodu a kúpili sme si ju ...“. Ďalej vyslovte názov jedného nákupu. Napríklad mama hovorí slovo chlieb. Dieťa sa musí nazývať „chlieb“ a ďalší nákup, napríklad „hračka“. Mama už tieto zoznamy uvádza a ďalšie a pridáva ešte jeden produkt, napríklad „guľa“. Zoznam neustále rastie a účastník musí pomenovať všetky skôr pomenované produkty. Porazený je ten, kto urobí chybu v postupnosti.

Ďalšia variácia tejto hry má reálne uplatnenie. Pošlite svoje dieťa nakupovať. Na začiatok si pamätajte zoznam dvoch alebo troch položiek a potom zväčšte „košík s potravinami“. Je to užitočné pre pamäť aj slovnú zásobu. „Náprstky“, ktoré sa rozšírili koncom 90. rokov, nie sú len spôsobom obohatenia podvodníkov, ale aj veľmi užitočnou vecou pre rozvoj pamäti. Vezmite si niekoľko plastových šálok, skryte pred očami jasnú malú hračku alebo gombík a potom šálky zmiešajte bez toho, aby ste ich zdvihli. Požiadajte dieťa, aby si pamätalo, kde je „poklad“.

A tu je ďalší loptová hra na zapamätanie si mien: s klepajúcou guľou na podlahu so slovami „Spomínam si na päť mien dievčat (chlapcov) - Lisa - raz, Tatyana - dve“, úlohou každého ďalšieho účastníka je pomenovať hlasy, ktoré predtým vyslovili predchádzajúci hráč, a až potom prišiel k svojmu menu.

Nie je žiadnym tajomstvom, že sa deti chcú dotýkať všetko svojimi vlastnými rukami, tak prečo to nevyužiť. pre rozvoj taktilnej pamäte, Napríklad môžete umiestniť na jeden povrch kúsky iného materiálu, hromady, vlny, plastu, dreva a tak ďalej. Ďalšou úlohou dieťaťa je dotknúť sa, aby sme určili, aký materiál je a pomenoval ho. Každá hra je zameraná na rozvoj pamäte všeobecne a predovšetkým jej jednotlivých typov.

Zmyslová pamäť

Posledná opísaná hra je celkom vhodná na rozvoj zmyslovej pamäte, ktorá funguje podľa ozvien zmyslov. Prijaté informácie sa najčastejšie neukladajú dlho a čoskoro ich nahradia iné. Požiadajte svoje dieťa, aby vaše pocity popisovalo častejšie, aj keď ide o príbeh o návšteve parku, škôlky, školy.

Je to veľmi dôležité nielen pri tvorbe zmyslovej pamäte, ale aj pri rozširovaní obzorov a slovnej zásoby.

sluchový

Jednou z najúčinnejších metód pre jej vývoj je vytváranie rôznych atmosfér pomocou zvukov. Nahrávajte na hlasový záznamník alebo si do počítača alebo telefónu sťahujte rôzne zvuky prírody, autá, lietadlá, zvieratá. Vysvetlite dieťaťu, čo to znamená a odkiaľ tento zvuk vychádza, urobte to hravým spôsobom a potom ho nahrajte. Úlohou dieťaťa je uhádnuť, kto alebo čo robí tento alebo ten zvuk.

špinenie

Aby sa dieťa naučilo pamätať si na farby, obrázky, písmená a čísla, existujú aj rôzne hry. Zhromaždite do jednej veľkej hromady všetky gombíky a mozaiky, ktoré sú v dome. Úloha dieťaťa rozoznať túto odrodu farbou, Takto si dobre zapamätáme názvy farieb a rozvíjajú sa jemné motorické zručnosti, a podľa toho sa bude rozvíjať aj reč. Cvičenia, ktoré si pamätajú obrázky a ich sekvencie, trénujú všímavosť.

motor

Pomáha dieťaťu rozvíjať koordináciu, čo znamená byť pohyblivejší a pohyblivejší. Na jeho zlepšenie je vhodné nasledujúce cvičenie pripomínajúce malú lekciu telesnej výchovy. Ukážte pohyby a požiadajte dieťa, aby ich opakovalo. Môžete hrať krokodíly, podstatou hry je, že musíte ukázať objekt alebo zviera gestami bez toho, aby ste vydávali zvuk. Ostatní hráči musia uhádnuť, kto presne alebo čo presne dieťa ukazuje.

Takéto hry sa najlepšie vykonávajú vonku. Z toho bude mať dvojitý úžitok.

citový

To je spomienka na pocity - radosť, smútok, šťastie, smútok, strach, smútok a iné emócie, Preto je pri jeho vývoji potrebné pri komunikácii s dieťaťom využívať nielen hry, ale aj čo najviac empatie. Hovorte mu príjemnými slovami, chváľte, povzbudzujte, hovorte o tom, ako ho milujete, a tak dajte pocit radosti.

Je však nevyhnutné pre dospelých. Koniec koncov, problémy s pamäťou sú často osamelosť a nedostatok pozornosti ostatných. Ak ich chcete vyriešiť, môžete sa tiež uchýliť k špeciálne navrhnutým hrám.

Možnosti pre dospelých

V prvom rade ide o stolové hry. Dáma, šach, domino, backgammon spôsobia, že váš mozog bude fungovať. Počas hry budete nielen myslieť na pohyby, ale aj starostlivo monitorovať činnosť súpera. Rozvoj pamäte prispeje k zapamätaniu objektov umiestnených na hernej doske.

Vhodné sú aj kartové hry. Poker a preferencie sú vynikajúcimi možnosťami, ktoré vás nútia myslieť nielen logicky, ale tiež riešiť psychologické otázky. Učí sa sústrediť, kontrolovať emócie. A nezúfajte, pokiaľ v hre nenájdete súpera. Všetky tieto a mnohé ďalšie hry rozvíjajúce pamäť sa dajú hrať prakticky. Na internete existuje veľa takýchto ponúk.

Existuje možnosť, ktorá nevyžaduje partnera v hre. Skúste mentálne prevracať slová dozadu, Najprv vyskúšajte krátke, napríklad „tráva“, v tomto prípade by ste mali dostať „avart“.

Každý deň komplikujú úlohy. Hlavná vec nemá byť lenivá.

odporúčanie

Lenivosť ako jav musí byť vylúčená z vášho života, ako aj z iných zlých návykov. Užívanie alkoholu a fajčenie nepriaznivo ovplyvňujú nielen telo ako celok, ale najmä aj pamäť. Potrebujete spať najmenej 8-9 hodín denne. Osobitná pozornosť by sa mala venovať jedlu. Zahrňte do svojho denného menu aspoň niekoľko z desiatok „magických“ produktov, ktoré pomáhajú zachovať pamäť.

Tu je ich krátky zoznam.

• Slnečnicové semená a orechy, Sú bohaté na vitamíny skupín A, B, E, ako aj mastné kyseliny, aminokyseliny a éterické oleje.
  • Mastné ryby (makrela, tuniak, losos, sleď). Obsahuje veľmi užitočné mastné kyseliny, najmä omega-3. A v iných morských plodoch, dokonca aj v morských kale, je veľa zinku, fosforu, horčíka a jódu, ktoré sú užitočné pre vývoj mozgu a tréning pamäti.
  • Sušené ovocie (najmä sušené marhule). Obsahujú železo a vitamín C, ktoré stimulujú mozog.
  • Granátové jablká a brusnice, Sú užitočné nielen pre krvné cievy, ale aj pre celý organizmus. Sú to antioxidanty, ktoré sú zase veľmi úspešné v boji proti voľným radikálom.
  • mlieko, Je bohatý na vitamín B12, čím sa zlepšuje schopnosť zapamätať si informácie.
  • špenát, šalát, brokolica a ružičkový kel. Sú známe svojím bohatým zložením, najmä obsahujú veľa kyseliny listovej, železa a tiež vitamíny C, E, K, ako aj karotenoidy. Vďaka týmto prvkom sa vytvára metabolizmus mozgových buniek.
  • Fazuľa. Majú minerály, proteíny, vlákninu a vitamíny, ktoré dodávajú mozgu energiu.

Zoznam pokračuje: olivový olej a hovädzia pečeň, ustrice, čučoriedky, černice a čučoriedky, citrón a jablká, med, zelený čaj, kakao a horká čokoláda, rozmarín a dokonca aj cesnak, ktorý urýchľuje krvný obeh, a tým pomáha mozgu včas získajte kyslík a pracujte rýchlejšie.

Oslobodte mozog od negatívnych myšlienok. Choďte viac, komunikujte s ľuďmi, ktorí sú pre vás príjemní, navštevujte záujmové kluby, múzeá, výstavy a divadlá, A nezabudnite do svojej každodennej rutiny zahrnúť aspoň krátke hodiny telesnej výchovy alebo len chodiť viac. Jogging je vhodný aj pre mnoho ľudí. Ale skôr, ako sa naložíte touto alebo tou fyzickou aktivitou, nezabudnite sa poradiť so svojím lekárom. Fyzickú záťaž, ktorú máte k dispozícii, môže určiť iba on.

Mimochodom, o každodennej rutine. Jeho odborníci tiež odporúčajú občas meniť, napríklad vaše obľúbené trasy. Pokúste sa prejsť na zastávku verejnej dopravy nie obvyklým spôsobom, ale po novej ceste. Všeobecne platí, že sa venujte viac prechádzkam čerstvým vzduchom, aby ste zlepšili mozgový obeh.

Dodržiavanie týchto jednoduchých odporúčaní alebo aspoň niektorých z nich pomôže zlepšiť pamäť, obnoviť stratené.